|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
survivorman
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 11:57, 16 Lis 2007 Temat postu: Wymiana i łatanie dętki |
|
|
Co będzie potrzebne do załatania dętki?
# Dwie łyżki do opon
# Łatki z klejem
# Pompka
# Klucze do odkręcenia koła(jeżeli nie ma zacisków)
# Najwyżej kilkanaście minut
Przebiłem i co?
Pierwszą czynnością po przebiciu koła to jest oczywiście zatrzymanie się Nie wolno jeździć bez powietrza z dwóch bardzo ważnych powodów. Po pierwsze można w ten sposób bardzo łatwo wykrzywić felgę, a po drugie można poprzecinać felgą oponę. Straty mogą być spore więc lepiej nie ryzykować. Jeśli już dojdziemy do tego żeby załatać dętkę należy zdjąć koło. Jeśli mamy zaciski to nic trudnego, jeżeli koło jest przykręcone na śruby to gdy nie mamy narzędzi to ja proponuje jednak poszukać wulkanizacji, tam powinni mieć narzędzia do odkręcenia koła. Po zdjęciu koła należy spuścić resztę powietrza, jeśli coś zostało. Następnie wkładamy jedną z łyżek między oponę a obręcz i podważamy oponę tak aby wyszła z felgi. Teraz wsadzamy drugą łyżkę i przeciągamy ją tak żeby opona zaczęła wychodzić z felgi, jednocześnie pierwszą łyżką blokujemy miejsce rozpoczęcia podważania opony. Teraz można wyjąć dętkę z opony. Należy na początku wyjąć wentyl z otworu w feldze, a potem całą dętkę. Aby sprawdzić w którym miejscu jest dziura pompujemy dętkę i sprawdzamy w którym miejscu ucieka powietrze. najłatwiej jest to zrobić jeśli mamy do dyspozycji miskę z wodą. Wkładamy dętkę do wody i sprawdzamy w który miejscu pojawiają się bąbelki. Niestety nie zawsze jest ten komfort posiadania wody, więc trzeba rodzić sobie inaczej, macając dętkę i sprawdzając czy w którymś miejscu nie ucieka powietrze. Jeśli już dziura została zlokalizowana, należy zaznaczyć to miejsce i oczyścić je gdy jest mokre lub brudne.Jak to zrobić? W zestawach do łatania jest metalowa tareczka która również zaznaczy miejsce dziury, ale polecam wozić że sobą kilka cm kwadratowych papieru ściernego i nim przetrzeć miejsce dziury. Teraz można otworzyć klej, posmarować łątkę(kleju należy użyć dość oszczędnie aby jak najmniej wyszło go poza obrys łatki) i przycisnąć łatkę tak aby dziura znajdowała się jak najbliżej jej środka. Potem warto jest wycisnąć klej spod łatki, przesuwając palcem od środka na zewnątrz. po kilku minutach klej powinien już trzymać. W tym czasie warto sprawdzić czy w oponie nie utkwiło szkło lub inny ostry przedmiot. Jak to zrobić? Od wewnątrz należy wymacać oponę czy nie ma żadnych ostrych zadziorów, zwłaszcza w miejscu gdzie powstała dziura. Jeśli znajdziemy coś ostrego dokładnie sprawdzamy co to jest i wydłubujemy z opony. Teraz można przystąpić do nałożenia z powrotem dętki na koło. Najpierw należy włożyć wentyl na swoje miejsce a następnie równomiernie wsunąć dętkę pod oponę. Dętka nie powinna być poskręcana gdyż może to doprowadzić do jej zniszczenia. Teraz należy jedną łyżką nałożyć oponę na felgę i przytrzymywać, a drugą kolejno nakładać aż do momentu gdy cała opona znajdzie się na feldze. Następnie pompujemy koło do około 3.5 - 4 atmosfer w zależności od parametrów opony. Tak załatana opona powinna jeszcze długo posłużyć i nie trzeba będzie jej wymieniać.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|
|